Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

onsdag 10 juni 2009

Vilken klassiker det kan bli

Det talas om momentum inom alla idrotter, vilket egentligen betyder att ha det mentala övertaget och flytet. Inom tennisen har Federer nog tagit över detta momentum från Rafael Nadal. Nadal har skadeproblem och Federer lyckades i söndags vinna öppna franska mästerskapen för första gången. Dessutom besegrade schweizaren Nadal i finalen i Madrid för dryga två veckor sedan.

Det var nog extra skönt för Federer att vända på den negativa trenden mot Nadal under grussäsongen också. För grus är Nadals bästa underlag och Federers sämsta. Nu skiftas gruset mot gräs och den mest klassiska turneringen av dom alla, Wimbledon.

Federer har vunnit fem av de sex senaste gångerna i Wimbledon, men Nadal är regerande mästare efter förra årets makalösa finalseger över just Federer.

Hoppas verkligen att Nadal lyckas rehabilitera sina knäproblem och hitta toppformen lagom till årets tävling, för då kan vi få bevittna ett tennisfyrverkeri av stora mått. Spelare som Nadal, Federer, Söderling, del Potro, Roddick, Karlovic, Murray, Djokovic och många fler kommer att bidra till att årets Wimbledon kan utvecklas till en riktig klassiker.

Federer har chansen att gå till historien som den vinstrikaste någonsin i Grand Slam-sammanhang. Pete Sampras och Roger Federer har idag 14 Grand Slam-titlar var. Om några veckor kan Sampras vara passerad av världens bäste tennisspelare någonsin.

Medier skriver: AB DN SvD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar