Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

söndag 7 juni 2009

Tuff förlust, men vi har fortfarande chansen

Varför serverade vi Danmark matchens enda mål
Svar: ?????????

Varför missade Källström straffen?

Svar: Mycket imponerande räddning

Varför missade Zlatan och Henke varsin drömchans?

Svar: ????????????

Varför var vi inte ännu offensivare sista halvtimmen?

Svar: ???????????

Varför kan vi inte involvera vår världsstjärna, Zlatan Ibrahimovic, mycket mera i spelet?

Svar: Obegripligt

Var resultatet rättvist?
Definitivt inte! Om vi förvaltat våra chanser hade vi vunnit matchen och landslaget hade fått mycket positiv kritik.

Borde Lagerbäck avgå?
Varför skall vår vinstrikaste förbundskapten avgå? Låt honom istället, som alltid tidigare, hitta vägen till VM.

Är vi borta från VM?
Definitivt inte, men vi måste troligen vinna mot Malta hemma på onsdag, Albanien hemma och Danmark och Ungern borta. Dessutom vinna mot en annan grupptvåa i ett playoff.

Men är det realistiskt?
JAAAAAA!


Medier skriver: AB DN SvD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar