Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

söndag 7 juni 2009

Tiger Woods vs Roger Federer

Roger Federer har vunnit 14 Grand Slam-titlar i tennis och Tiger Woods 14 Majors i Golf. Vem av dom kommer att vinna flest titlar i karriären?

Det är givetvis omöjligt att säga, men om Federer vinner ytterligare en titel går han förbi Pete Sampras och blir den störste genom tiderna. Det tror jag är hans stora mål och när han nått det kommer han troligen att tappa motivationen att satsa vidare.

Tiger Woods behöver vinna ytterligare fem majors för att passera Jack Nicklaus 18 Majorsegrar. Tiger kommer att kämpa hårt tills detta mål är nått. Därför tror jag att Tiger kommer att vinna fler titlar än Federer. Dessutom är en normal golfkarriär mycket längre än en tenniskarriär.


Medier skriver: AB DN SvD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar