Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

onsdag 10 juni 2009

Orlando ger finalserien liv

Orlando Magic besegrade LA Lakers i nattens drabbning i NBA Finals med 108-104 efter fantastiskt anfallsspel. Magic satte 63% av skottförsöken, vilket är rekord för NBA Finals. Det påvisar också Lakers svaghet i försvarsspelet, vilket helt klart är Orlandos möjlighet, om dom kan fortsätta att spela sitt osjälviska lagspel.

Självförtroendet är på väg över till Orlando och finalserien kan mycket väl gå till sju matcher, även om jag tror att det blir svårt för Magic att begränsa Lakers makalösa offensiv.

Finallagen är definitivt två fantastiska offensiva lag, med begränsningar i defensiven, vilket nog är lite ovanligt.

Ett mindre vågat tips är att Lakers stjäl en av de närmaste två matcherna i Orlando och avgör hemma i LA i sjätte matchen. Kobe Bryant, Lamar Oden och Pau Gasol är för svårstoppade och coachen Phil Jackson alldeles för kreativ och strategiskt smart för att Orlando skall kunna vinna ytterligare tre matcher.

Medier skriver: AB DN SvD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar