Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

tisdag 9 juni 2009

Lakers blir svårstoppade

Inatt smäller det i centrala Florida. Det är dags för match 3 mellan Orlando Magic och Los Angeles Lakers.

Orlando måste nog vinna för att tvingas vinna fyra raka matcher är ingen enkel väg till mästerskapstiteln för Orlando.

Lakers är nog glada om de vinner en av de tre matcherna i Orlando, men jag tror det kan bli tufft, för Orlando har visat en enorm lagmoral och har också hittat en vägvinnande taktik mot Lakers. Det var mycket nära att Orlando stal senaste matchen i Los Angeles.

Problemet för Orlando är dock flera;
  • Coach Phil Jackson är en mästare på att hitta både speltaktiska och mentala vägar till framgång
  • Kobe Bryant är en fantastisk målgörare och passare
  • Lakers har massor av offensiva alternativ
Den stora frågan är nog om Lakers kommer att avgöra i Orlando eller hemma i LA inför Jack Nicholson och alla andra celebriteter som följer Lakers öde?


Medier skriver: AB DN SvD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar