Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

måndag 8 juni 2009

Lakers i förarsätet

Som vanligt när det gäller slutspelen i NHL och NBA blev det vinst för hemmalaget (7 av 7 hemmasegrar hittills). Men i natt fick Lakers jobba hårt för att besegra Orlando, som utvecklat ett mycket effektivt lagspel den här säsongen. Kobe Bryant försvarades mycket tuffare än i första matchen och hölls i alla fall under 30p. Men Lakers är bättre än svenska fotbollslandslaget på att dra nytta av att spelare markeras bort. När Kobe Bryant markerades tufft uppstod självklart ytor för övriga spelare, vilket utnyttjades effektivt av Lakers övriga toppspelare med Pau Gasol i spetsen.

Varför kunde inte vi utnyttja att Zlatan blev så hårt bevakad? Om danskarna fokuserar hårt på Zlatan måste väl övriga få större ytor?

Medier skriver: AB DN SvD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar