Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

fredag 5 juni 2009

Federer är fantastisk

Före dagens möte mellan Juan Martin del Potro och Roger Federer hade del Potro aldrig vunnit ens ett set mot Schweizaren. Den sviten bröts redan i semifinalens första set, 6-3 för del Potro.

Spelkvaliteten var mycket hög från början och andra setet blev ingen besvikelse för åskådarna. Federer var obeveklig i tiebreaket och kvitterade till 1-1 i set.

Tredje set tog del Potro enkelt och såg ut att gå mot en hägrande final då Federer plötsligt började spela sin bästa tennis och vann setet enkelt med 6-1.

I avgörande set fortsatte Federer att spela på toppen av sin förmåga samtidigt som de Potro också började hitta rätt igen. Marginalerna var små, men Federer var lite starkare, speciellt på de viktiga poängen. Till slut stod schweizaren som segrare med 6-4 i avgörande.

Vilken drömfinal det blir mellan svenskhoppet, Söderling, och publikfavoriten Federer, som har chansen att vinna sin första titel i Franska mästerskapen.



Medier skriver: AB DN SvD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar