Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

söndag 14 juni 2009

Palestina mot en egen stat?

Israels premiärminister Netanyahu säger i ett tal att han accepterar Palestina som en egen stat, men inte utan höga krav;
  • En avmilitariserad Palestinsk stat
  • Tuffa krav på ett antal säkerhetsarrangemang
  • Erkännande från Palestina av Israel som det judiska folkets land
Ovanstående krav blir svåra att genomföra, men helt klart är att hoppet att skapa fred mellan Israel och Palestina har ökat avsevärt på sistone, speciellt genom USA´s nya administration i Washington.


Medier skriver: AB DN SvD

5 kommentarer:

  1. Båda sidor måste bjuda till. Även palestinierna också!
    De måste sluta skjuta misiler in i Israel!
    De måste acceptera staten Israel.
    Israel måste acceptera ett delat Jerusalem!

    Om ALLA människor och grupper på båda sidor verkligen vill ha fred så blir det fred.

    Hamas och Hizbollah måste sluta med sinna maffiametoder!

    SvaraRadera
  2. Jag håller absolut med dig angående Hamas och Hizbollah. Samtidigt tror jag att med Barack Obama och en mer positiv hållning från Israel kan vi gå en bra framtid till mötes.

    SvaraRadera
  3. förstår inte riktigt vad israel snackar om "erkänner en palestinsk stat" wtf palestina har funnits betydligt mkt längre än israel. judarna ska egentligen va jävligt tacksamma att dom har fått ett eget litet land... men nene giriga är dom där judarna. o Usa stötar dom för fullt med mljard belopp varje år. inte fan går dom pengarna till att hjälpa folket utan direkt till vapen utveckling och uprustning. sen kommer dom o säger att palestina ska ruta ner ne de är helt fel. isral och palestina ska sluta fred helt enkelt o sluta med sin tönt religon om heliga platser hit o dit

    SvaraRadera
  4. "wtf palestina har funnits betydligt mkt längre än israel."

    Haha!
    Det är otroligt vad den svenska skolan lyckats pressa ut. Helt sanslöst! :)

    SvaraRadera