Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

fredag 19 juni 2009

Bethpage leker med världseliten

När vi igår eftermiddag tvingades avbryta vår trevliga golfrond på Arvika GK pga åska och regn utbrast jag spontant att "nu skulle vi vara på US Open-banan istället, för i USA kan inte vädret vara dåligt i mer än en timme. I Sverige kan det ju vara dåligt en hel sommar".

Men första dagens spel på Bethpage Black på Long Island blev avbrutet pga av regn och kommer förhoppningsvis att återupptas senare idag.

Ett antal spelare delar ledningen på -1, men den stora majoriteten ligger på +1 till +6 och då har de flesta spelat mindre än 9 hål. Banan är brutalt svår och en av de största utmaningarna någonsin.

När Tiger Woods vann 2002 på Bethpage var han den ende som gick under par. Min gissning är att det räcker att gå på +1 till +5 för att vinna.

Hittills leker Bethpage Black med världens bästa golfare.


Medier skriver: AB DN SvD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar