Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

lördag 20 juni 2009

Sverige har en jättechans

Efter den snöpliga förlusten mot Italien krävs nu minst oavgjort mot svårspelade Serbien. Publikkampen kan bli tuff också då Serberna förväntas få ett stort stöd nere i Malmö.

Spelmässigt såg det dock mycket lovande ut mot Italien. Sverige dominerade i stort sett hela matchen, även om det delvis berodde på att Italien spelade drygt halva matchen med en man mindre. Frågan är om inte U21-landslaget spelar ett rappare och bättre passningsspel än A-landslaget.

Det skulle vara en jätteframgång om vi tog oss till semifinal, och det kan bli ännu bättre, för vårt lag är riktigt, riktigt bra. Själv kommer jag att se finalen på Swedbank Stadion i Malmö. Kanske blir det ett revanschmöte mot Italien, eller kanske Tyskland?

Vilka som än spelar finalen kommer det att bli en härlig upplevelse.

Medier skriver: AB DN SvD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar