Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

lördag 20 juni 2009

Iran liknar Sveriges tråkiga vänsteralternativ

Så länge Iran styrs av religiösa skrifter och inte av debatt och reflektiv dialog kommer deras samhälle att ligga långt efter de snabbt växande ekonomierna i Asien.

Grunden till utveckling är att det först och främst är tillåtet att ifrågasätta, diskutera och debattera fritt. Tyvärr liknar Iran och Sverige varandra ur detta perspektiv. I Sverige är endera folk helt ointresserade av att diskutera politik, eller så är dom starkt troende, troligen inom vänsterblocket.

Undantaget är den borgerliga alliansen, som håller på att kväva den gamla vänstern. Vem behöver Ohly, Sahlin eller Wetterstrand när vi får all den solidaritet, rättvisa och jämlikhet som behövs från Sveriges nya vänster; DEN BORGERLIGA ALLIANSEN.

Medier skriver: AB DN SvD

2 kommentarer:

  1. Tyckte också som du men nu är det en spricka i alliansens fasad pga deras misslyckande med IPRED, FRA osv. Vi är många alliansanhängare som kan tänka oss att låta bli att rösta på Reinfeldt om de fortsätter på det spåret.
    Själv hoppade jag över från FP till Piratpartiet i EU-valet och kan tänka mig att stå fast vid det till nästa val.

    SvaraRadera
  2. Hur förklarar du att fucken' Kristdemokraterna är med i alliansen då? fucked up duude.

    Dummare moralister får man leta efter.

    SvaraRadera