Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

tisdag 30 juni 2009

Tyskland är på frammarsch

Engelske U21-förbundskaptenen Stuart Pierce förlorade återigen en stor match mot Tyskland. Men till skillnad mot förlusterna som spelare 1990 och 1996, var gårdagens 4-0 inget att diskutera.
Tyskarna var ganska överlägsna både offensivt och defensivt, även om engelsmännen var nära att komma in i matchen ett tag i andra halvlek.

Tyskarnas defensiv var enorm, framför allt deras förmåga att ta bort i stort sett alla passningsalternativ i djupled. England hade 60% av bollinnehavet, men det var till 99% i ofarliga lägen.

Tysk ungdomsfotboll imponerar stort och faktum är att dom på kort tid vunnit U17-, U19- och U21-EM. Är en ny tysk era av dominans att vänta?

Medier skriver: AB DN SvD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar