Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

onsdag 3 juni 2009

Söderling har höjt sitt marknadsvärde

Genom sin imponerande framfart i Franska mästerskapen har Robin Söderling höjt sitt marknadsvärde med hästlängder. Nu vill alla storturneringar ha svensken i sitt startfält, vilket innebär ett helt nytt läge för Robin när det gäller "appearance money" och bonuspengar från sponsorerna.

Bara för att komma till en turnering kan Robin nu få mellan 500000 och en miljon. I och för sig ingenting mot Nadal och Federers ca 5-6 miljoner, men Robin är säkert nöjd ändå.


Dagens matcher på Roland Garros:

R. Federer - G. Monfils

Kan bli en spännande match mellan två topp 10-spelare. Minfils är en mycket duktig grusspelare och kommer att ha ett stort publikstöd. Federer borde dock kunna manövrera ut Monfils med sitt varierade attackspel. Monfils problem är att han spela lite för långt bakom baslinjen och därmed tappar tempo samt är sårbar i djupled.


J. Martin del Potro - T. Robredo

Två suveräna grusspelare där del Potro har lite större register och därför är favorit.


S. Kuznetsova - S Williams

Serena Williams har vunnit de två senaste Grand Slam-turneringarna och har ett oöverträffat självförtroende på damsidan, men Kuznetsova har kapacitet att besegra vem som helst när spelet stämmer. Kan bli en mycket sevärd match.


S. Cirstea - S. Stosur

Två överraskningar för de flesta och utgången är mycket oviss.


Medier skriver: AB DN SvD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar