Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

söndag 4 april 2010

Spännande omgång i kvalserien

Med fyra omgångar kvar börjar det spetsa till det i kvalserien till elitserien i ishockey. Södertälje ligger riktigt bra till, men en förlust kan förändra situationen radikalt.

Idag möter Södertälje Almtuna på hemmaplan och är givetvis favoriter men om matchen blir jämn kan den kräsna publiken bli en belastning. Det kan bli en jobbig match för Södertälje som kanske tappat lite "momentum" efter den bedrövliga avslutningen mot Växjö senast.

AIK har chansen att haka på Rögle i kampen om andraplatsen, men då måste Leksand slås tillbaka, och det kommer att bli tufft. Leksand är på väg att hitta storformen lagom till slutomgångarna.

Rögle kommer att få det svettigt mot hemmastarka Växjö, som fått mycket självförtroende efter matcherna mot Södertälje.

Tabell efter sex omgångar

Södertälje 16p
Rögle 11p
-----------------------------
AIK 10p
Leksand 8p
Almtuna 6p
Växjö 1p

Medier skriver: AB1 AB2 Exp DN SvD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar