Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

onsdag 7 april 2010

Nu satsar vi på Premier League

Det är tufft att hantera förluster i allmänhet. Det är tuffare när det handlar om Manchester United och det är som allra tuffast när det sker på det sättet det gjorde mot Bayern München.

United levererade en första halvlek som var nästan i klass med Barcelonas mot Arsenal. Det var bara ett problem; att Bayern lyckades reducera med några minuter kvar. Då väcktes hoppet för tyskarna, samtidigt som en viss tveksamhet infann sig hos the Red Devils.

När sedan framtidsstjärnan Rafael mycket onödigt drog på sig sitt andra gula kort förändrades matchbilden fullständigt och det var så himla typiskt att Arjen Robben skulle få en sådan drömträff.

Nu blir det ingen drömfinal mellan United och Barcelona, utan fokus får skifta över till möjligheten att vinna Premier League för fjärde året i rad.

Medier skriver: AB1 AB2 AB3 Exp DN SvD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar