Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

söndag 4 april 2010

Duke-West Virginia 77-58

Många trodde att tungviktsmötet mellan Duke och West Virginia skulle bli lika tät och jämn som den första semifinalen mellan Butler och Michigan State men Duke var helt enkelt för bra eller vad sägs om följande avgörande matchstatistik.

Duke vinner skottprocenten med 52-41 (och skjuter fler skott)

Duke gör endast FEM turnovers!!!!!

Duke vinner reurtagningen med 27-24 mot det mycket storvuxna West Virginia

Duke vinner antalet assists med 20-11

Duke´s stjärntrio Scheyer, Singlar och Smith gör tillsammans 63p, tar 12 returer och levererar 17 assists.
Duke är givetvis storfavoriter att vinna måndagens final, men se upp för askungesagan Butler University från basketstaten Indiana.

Jag tippar Duke med 15p,, mest på grund av deras fantastiska skytte och fantastiska man-man-försvar.

Medier skriver: CBS AB Exp DN SvD

1 kommentar:

  1. Duke har varit min favorit till slutsegern hela tiden. Orkade tyvärr inte sitta uppe och se deras semifinal, det fick räcka med den första matchen som slutade kring 0300.
    Förra matchen var inte Singler (sic!) på topp, men Duke vann ändå på grund av fina insatser av de båda andra "essen", kanske speciellt Nolan Smith. Duke är även rätt beroende av den store centern Zoubek, han styr passningsspelet från sin centrala position, gör inte många poäng men är ändå en viktig kugge. Och han tar returer! Bröderna Plumlee kan inte riktigt ersätta honom, så om Big Z får foulproblem tidigt så kan det betyda att Bulldoggarna har en chans. Annars tror jag liksom du att Duke vinner med god marginal.

    SvaraRadera