Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

onsdag 14 april 2010

Big Ice Hockey har utvecklats till???????

Gamle stjärnspelaren Mats Waltin uttalade sig idag om tiden då Djurgårdens offensiva spel kallades torpedhockey, som senare Hardy Nilsson tog med sig till landslaget och OS i Salt Lake City 2002 och då bytte namn till "Big Ice Hockey".

"Big Ice Hockey" var ett kreativt och mycket effektivt sätt att använda rinkens ytor, men dog när Sverige förlorade mot Vitryssland i kvartsfinalen.

Nu är "Hårde Hardy" tillbaka igen med sitt "nya" Djurgården som skall försöka besegra favoriterna från Jönköping, HV71.

Vad kallas Hardys nya spelsystem? Är det inspirerat av "Big Ice Hockey"?

Vad det än kallas verkar det vara framgångsrikt och kommer säkert att vålla problem för HV71.

Medier skriver: AB Exp DN SvD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar