Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

torsdag 1 april 2010

Djurgården ser starka ut, men.....

Efter den fantastiska, men mycket krävande, vändningen från 1-3 till 4-3 i matcher mot Frölunda orkade inte Linköping med ytterligare en supermatch utan fick se sig besegrade av ett formstarkt Djurgården.

En av Djurgårdens styrkor är att de kan gå runt på väldigt mycket folk och därmed inte riskera att slita ut några spelare. I en lång matchserie kan det vara en mycket viktig faktor.

Men låt oss inte räkna ut Linköping. De behöver återhämta sig lite till, kanske hamna i underläge 1-3 igen för att sedan göra ytterligare en upphämtning. En sak är säker; Linköping kommer inte att ge sig i första taget.

Medier skriver: AB1 AB2 AB3 Exp1 Exp2 DN SvD

2 kommentarer:

  1. Vadå "Lhc kommer inte att ge sig i första taget"?
    Det är ju den enda tradition denna historielösa förening har att hålla fast vid.
    Att alltid vara sämst när det gäller!
    Det saknas både hjärta & själ om du frågar mig, och sånt går(tyvärr Helber)INTE att köpa för pengar.


    Mot SM-GULD No.17

    SvaraRadera
  2. Dinosarierna hade ochså en lång historisk tid innan en annan epok började... :)

    SvaraRadera