Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

lördag 3 april 2010

iPad har släppts i USA!

Nu äntligen har Apples senaste superprodukt, iPad, släppts i USA. Den kommer att släppas inom en månad i ytterligare ett antal länder, dock inte i Sverige. Det lär dröja till sensommaren innan den kan inhandlas i Sverige.

iPad är en remarkabel produkt som är nischad mellan iPhone och Macbook Pro i Apples imponerande produktlinje.

iPad gör egentligen ingenting som inte iPhone eller Macbook kan göra, men den gör i alla fall följande saker bättre (enligt marknadsanalyserna);
  • Surfa på internet
  • Läsa PDF-dokument och liknande
  • Titta på foton
  • Lyssna på musik
  • Titta på film
  • Maila och läsa mails mm
Jag har redan reserverat ett exemplar hos min Apple-kontakt. Väntan kommer att bli jobbig!


Medier skriver: AB Exp DN SvD

1 kommentar:

  1. Fail.
    Fail.
    Fail.

    Om du har missat det så saknar ipad flash. En majoritet av de webbsidor som finns idag använder flash. Alltså är den fail som surfplatta.
    Film? Om du inte har märkt det så är 4:3 bild på film lika död som latin. Eller tom mer död. Alltså fetfaail.
    Musik? På en sån produkt som ipad så vill man ju göra andra saker medan man lyssnar, men Oooopps, den saknar visst stöd för multitasking..... Tough luck. Och givetvis fail.
    Den klena upplösningen gör att plattan är direkt olämplig som läsplatta och HD film är bara att fetglömma.
    Den maximala kapaciteten på 64Gb är inte tillräcklig.

    Men ser jag dig (eller ngn anna) med en JagBinda kommer jag att peka finger och garva läppen av mig! :-)

    SvaraRadera