Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

söndag 4 april 2010

Butler-Michigan State 52-50

De slog ut favoriterna Syracuse, de slog ut Kansas State och i natt knockades Dan Izzo´s Michigan State ut.

Butler, en skola med endast 4 200 elever, är askungesagan i amerikansk idrott just nu.

Matchen mot Michigan State utvecklades till en riktig thriller där marginalerna till slut var på Butlers sida.

Matchens MVP ger jag till Butlers guard-forward Gordon Hayward, som med 39 minuter, 9 returer och 19 poäng gav Butler den lilla "edge" som krävdes för en plats i finalen.

Michigan State sköt klart bättre än Butler (42% mot 30%), men Butler sköt fler skott. Butler satte 17 straffkast mot Michigans 10.

Förvisso vann Michigan State returerna med 34-30, men genom 12-3 i steals och 8-16 i turnovers fick Butler 17 fler bollinnehav och det visade sig vara tillräckligt.

Har Butler den minsta lilla chans mot Duke i finalen?

Givetvis har dom chansen, men utmaningen är större än i de senaste matcherna mot "övermäktigt motstånd" för Duke kommer absolut inte att underskatta Butler på något sätt.

Men kan Butler besegra Syracuse så kan dom vinna mot vilket lag som helst.


Medier skriver: CBS AB Exp DN SvD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar