Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

söndag 4 april 2010

Miljöpartiet är inte ens bäst på sin egen fråga

Om miljöpartiet får bestämma kommer staten att vräka ut pengar ur statskassan de närmaste åren.

Samtidigt vill Miljöpartiet att vi skall jobba mindre. Det borde väl innebära att skatteintäkterna blir mindre = en mindre statskassa. Innebär inte det att Miljöpartiet faktiskt INTE kan vräka ut lika mycket pengar som t ex Moderaterna som gör allt för att vi skall skapa arbetstillfällen.

Jag som faktiskt tycker att miljöfrågorna är mycket viktiga tänker då så här;

Miljöpartiet skapar en liten statskassa och Moderaterna en mycket större = Moderaterna skapar mycket större möjligheter att satsa på miljöförbättringar.

Men alla miljöförbättringar kommer ju inte via statliga satsningar. Mycket kommer ju från att många människor gör enkla förbättringar i sin närmiljö. Men då tror jag att det blir mycket lättare i Moderaternas Sverige där människor har mer pengar, vilket skapar en mycket större valfrihet, t ex att fokusera på små miljöförbättringar i vardagen.

Miljöpartiet är inte ens bäst på sin egen fråga.


Medier skriver: AB Exp DN SvD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar