Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

tisdag 6 april 2010

Dramat fortsätter

Vilka rysare som utspelades i Leksand och Ängelholm i kväll. Marginalerna är så oerhört små och spänningen så olidlig att det är svårslaget i ämnet rysare.

AIK lyckades hålla undan för ett nervöst spelande Rögle och Leksand kämpade till sig två poäng mot ett Södertälje som är så nära nästa års elitserie, men ändå inte helt säkra.

Kvällens resultat ger följande poängläge inför de två sista omgångarna;

Södertälje 19p
Rögle 14p
Leksand 13p
AIK 13p

Södertälje har AIK (h) och Rögle (b)
Rögle har Almtuna (b) och Södertälje (h)
Leksand har Växjö (b) och Almtuna (h)
AIK har Södertälje (b) och Växjö (h)

Mitt tips;

Södertälje 22p
Leksand 19p
Rögle 17p
AIK 16p

Medier skriver: AB1 AB2 AB3 Exp1 Exp2 DN SvD

2 kommentarer:

  1. Bra räknat där... Leksand kan enligt ditt tips ta 7 av 6 möjliga poäng sista två matcherna...

    SvaraRadera
  2. Anonym förstår inte riktigt hur du räknar?
    19-13 = 6 Eller har jag missat något på mattelektionerna?

    SvaraRadera