Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

onsdag 21 januari 2009

USA i förändring

USA`s nye president, Barack Obama, är en fantastiskt duktig och inspirerande talare. Han är ett mycket bra exempel på en visionär ledare, som kan inspirera människor i riktning mot ett framtida önskvärt tillstånd = Visionen.

Det är precis vad USA behöver i ett läge då ett antal andra länder börjar konkurrera om positionen som världens stormakt. Det kommer att skrivas mycket i framtidens historieböckerna om tiden då USA tog ett antal nödvändiga utvecklingssteg för att behålla positionen som världens ledande stormakt. Denna tid tar sin början i och med Obamas tillträde till presidentposten.



Medier skriver: AB DN SvD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar