Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

tisdag 6 januari 2009

I natt var jag en stolt svensk

Finalen i JVM i Ishockey spelades i ett mördande tempo och med en beundransvärd intensitet av båda lagen. Tyvärr vann det fega laget som coachades av de fega coacherna. Det var helt uppenbart att coacherna ville att spelarna avsiktligt skulle ta varje tillfälle i akt att tackla den svenska målvakten. Det märkliga är att i Kanada är målvakten fredad, och gud förbjude den som ens tänker vara i närheten av burväktaren.

Kanadensarna bevisade återigen att de inte skyr några medel för att vinna. Deras skamlösa beteende skulle inte vara ett stort problem om domarna följde regelboken. Tyvärr vågar de inte, för det innebär väl att de aldrig får några ytterligare domaruppdrag.

All heder till det svenska laget som ställde sig över kanadensarnas barnsliga beteende och spelade på för att besegra Kanada i Ishockey, domarnas feghet och vissa kanadensares fysiska feghet (det är inte tufft att tackla folk bakifrån). För mig vann det svenska laget enormt mycket respekt genom sitt uppträdande. I natt var jag en stolt svensk. Tack grabbar och Per Mårts!


Medier skriver: AB DN SvD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar