Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

måndag 26 januari 2009

Topparenor i Malmö

De senaste åren har det byggts och renoverats arenor som aldrig förr i idrottsvärlden. Nya fotbollsarenan i Hoffenheim i Tyskland lär vara en riktig topparena, finansierad av miljardären Dietmar Hopp.

Det finns massor av liknande exempel runt om i världen, men frågan är om inte Malmö seglar upp på första platsen när det gäller häftiga arenor för idrott.

Malmö Arena är alldeles nybyggd, och är en fantastisk arena för ett framtida elitserielag i ishockey, Malmö Redhawks och för ett framtida elitserielag i handboll, Malmö HK. Dessutom kommer toppartister från hela världen att bjuda på fantastiska konserter i framtiden.

Swedbank Stadion, på framtida elitidrottscentret, i anslutning till vackra Pildammsparken i Malmö, är en fantastisk fotbollsarena, för det framtida topplaget i svensk fotboll, Malmö FF.

Till sist blir det spännande att se Kent Widding Perssons jättecenter för damidrott i allmänhet och damfotboll i synnerhet, kommer att gestalta sig.

Malmö känns mycket spännande i framtiden, trots att idrotten just nu inte skördar framgångar.

Medier skriver: AB DN SvD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar