Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

söndag 11 januari 2009

En match med flera ansikten

Vilken trevlig överraskning det var att träffa min gamle vän, Bob Wells, som motståndarcoach i gårdagens drabbning i Attarpshallen i Bankeryd, mellan mitt Malbas och Bankeryd. Bob är verkligen en härlig människa och coach, ett föredöme ur många perspektiv.

Matchen dominerade vi i 25 minuter och ledde med 43-26. Sex minuter senare var Bankeryd i ledningen med 47-45. Då visade mina tjejer en härlig inställning och mental tuffhet och gjorde 16-6, och vann matchen 61-53. Det kändes bra att sätta sig på bussen för färd söderut till Malmö.

Gea Atladottir, Linnea Cox och Tijana Sutalo borde ha fått mycket självförtroende efter mycket bra insatser.

Emelie Rosenqvist och Paulina Hersler var också duktiga i sin A-lagsdebut.

Nästa match är mot småländska Nässjö, hemma i Borgarskolans Sporthall.

1 kommentar:

  1. heheh hej Lennart! Googlade mig själv (fråga mig inte varför) och hittade din blogg hehe..nu fick du väl åt minstonde en mer besökare idag.
    Tack tack för komplimangen i inlägget!
    Vi ses imorgon!
    Vi ska spöa dem!
    //Paulina

    SvaraRadera