Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

tisdag 27 januari 2009

Bra spel, men tufft att inte gå vidare

Efter vinst mot Uppsala, men förluster mot Järva och Söder, stod det klart att vi inte lyckades nå Kvartsfinal i U18-SM.

I första matchen mot Uppsala spelade vi fantastiskt bra anfallsspel genom hela matchen och lyckades vinna med 81-69.

Lördagkvällens motstånd stod rutinerade Järva för. Trots att vi fick matchen precis dit vi ville genom framför allt ett mycket bra försvarsspel, var det Järva som drog det längsta strået och vann till slut med 60-44. Vi ägde de tre första perioderna, men tyvärr var vi alldeles för ineffektiva framåt. och när Järva fick vittring i 4:e kunde vi inte stoppa dom.

Sista matchen var en mer spännande match än de flesta räknat med. Sverigetvåan, KFUM Söder, fick verkligen jobba hårt för att besegra oss med 70-54. Siffrorna är lite missvisande,då vi endast låg under med 8p med drygt tre minuter kvar.



Medier skriver: AB DN SvD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar