Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

tisdag 6 januari 2009

Sverige behöver positiva förväntningar

Hur ser Sveriges vision om framtiden ut? Känslan är att vi mest kämpar för att bevara det gamla utan att någon skapar visioner om framtiden. Sverige behöver fler visionära ledare som kan få oss att öppna ögonen mot vår omvärld.

I skolans värld är jag övertygad om att det behövs personliga coacher för eleverna. Coacher som ser respektive elevs möjligheter och specifika behov. Ge ALLA ungdomar en chans att se vilka enorma möjligheter som finns i framtiden.

Ikväll spelar Sveriges Ishockeyjuniorer VM-final mot Kanada inför 20 000 fanatiska kanadensare. Den rutinerade och duktige coachen Per Mårts har säkerligen skapat tillräckligt positiva förväntningar. Men det har nog också de kanadensiska coacherna. En spännande final blir det nog, och mitt tips är att Sverige är tillräckligt revanschsugna och välcoachade för att kunna besegra Kanada.



Medier skriver: AB DN SvD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar