Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

torsdag 14 maj 2009

Premier League är INTE avgjord

Manchester United är nu en enda liten poäng från att säkra den 11:e ligatiteln de senaste 17 åren, vilket i denna stenhårda konkurrens är en enorm bedrift. Gårdagens match borta mot Wigan var mycket underhållande med många chanser fram och tillbaka, speciellt i andra halvlek.

All heder till Wigan som trots att de inte har något att spela för kämpade på ett storartat sätt. De var också mycket nära att ta sina första poäng någonsin mot United, men Michael Carricks fullträff med fem minuter kvar sänkte de tappra Wiganspelarna.

Experterna påstår att ligan varit avgjord sedan en tid tillbaka och att den definitivt är det nu. Men man behöver inte vara professor för att förstå att Liverpool fortfarande har en chans att vinna bucklan. Liverpool är bättre än någonsin och kommer säkerligen att vinna sina återstående matcher, vilket innebär att United måste ta en poäng mot Arsenal hemma eller Hull borta.

Arsenal har definitivt kapacitet att besegra United och Hull kommer att kämpa som aldrig förr inför sin hemmapublik. Hull kämpar för att få spela kvar i högsta ligan och det är det värsta man kan vara utsatt för i en sista omgång.

För Uniteds del skulle det vara fantastiskt att vinna ligan inför drömpubliken hemma på Old Trafford. Att avgöra ligan på hemmaplan mot en av ärkerivalerna kan vi börja drömma om nu.

Om ligan avgörs på lördag blir också förberedelserna inför Champions League-finalen 27/5 mycket lättare.

Medier skriver: AB DN SvD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar