Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

fredag 29 maj 2009

Nadal är magisk

Efter att ha sett Rafael Nadal leka med Leyton Hewitt i dagens match i 3:e omgången på gruset i Paris, är känslan att det krävs att någon spelar sitt livs match för att besegra honom.

Kan någon lyckas? Troligen inte, men Andy Murray, Novak Djokovic och Roger Federer tänker nog försöka i alla fall. Men då måste dom nog hitta en ny taktik och verkligen tro på den och följa den konsekvent.

Om Federer vågar släppa loss sitt spel och variera sönder Nadal så kanske, kanske, kanske....

Det var mer hjärta än hjärna i den tanken.

I fjärde omgången möts Sveriges stjärna Robin Söderling och Nadal. Om Söderling spelar sin livs bästa tennis kanske han kan vinna ett set. För att ta ytterligare två set krävs en insats som i så fall skulle ge honom Svenska Dagbladets bragdmedalj.

Medier skriver: AB DN SvD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar