Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

lördag 30 maj 2009

Dags för final 1 mellan Detroit och Pittsburgh

I natt smäller det i Joe Louis Arena. Dags för finalmatch 1 i kampen om 2009 års Stanley Cup. Antagonister är Detroit Red Wings och Pittsburgh Penguins. Kan det bli bättre?

Skall svensklaget Detroit försvara sin titel, eller kan Pittsburgh få revansch för förra årets finalförlust?

Ifjol var Detroit tveklöst en klass bättre men i år är utgången är ganska oviss. Pittsburgh har enormt mycket självförtroende och momentum med sig och det kan avgöra. Samtidigt är Detroit mycket tunga att möta och har också den viktiga hemmaplansfördelen.

02.00 i natt är vi många som plockar fram nattmackorna och bänkar oss för en av idrottsvärldens stora finalserier.

Medier skriver: AB DN SvD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar