Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

fredag 22 maj 2009

Ännu en suverän insats

Pragresans fjärde dag innehöll ett besök på ett stort shoppingcenter för tjejerna och en kulturell vandring i centrala Prag för herrar Mikulowski och Grundel. Vädret har varit strålande med sommarvärme varje dag.

Dagens motståndare var Aritma Praha´s U18-tjejer. Efter ytterligare en mycket bra match från vår sida stod vi som segrare med 95-66 (19-13, 24-19, 25-16, 27-18).

Våra 52p i andra halvlek måste vara rekord, i alla fall mot bra motstånd.

Efter matchen tog vår guide med oss till en mycket fin restaurang vid floden Vltava, som rinner genom Prag.

Efter detta njöt vi lite av Prags enormt vackra kvällsbelysning innan vi tog den sedvanliga turen med tunnelbanan ut till vår trevliga förläggning.

Imorgon bär det iväg tillbaka till Sverige.

Poängplockare mot Aritma Prag:

Tove Lindnér 31p, Gea Atladottir 13p, Anna Magnusson 13p, Thali Rodrigues 10p, Emelie Nyman 8p, Amanda Espinoza 6p, Tijana Sutalo 6p, Hannah Magnusson 6p

Medier skriver: AB DN SvD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar