Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

fredag 29 maj 2009

Förändringar i Manchester United?

Enligt Daily Mirrors spekulationer kan Ji-Sung Park, Carlos Tevez och Nani vara påväg bort från Manchester United.

Den uppenbara fördelen med att ha i princip två stjärnlag i truppen är att man har råd med skador och man kan vila de bästa spelarna vid behov. Dessutom borde konkurrensen skärpa spelarnas fokus och vilja.

Det finns dock stora nackdelar, vilket United nog upplever för tillfället. För vem som helst kan ju se att ett antal av stjärnorna är missnöjda med speltiden och funderar nog på ett klubbyte.

Troligen har United, likt Milan på 90-talet, gått lite för långt när det gäller inköp av superstjärnor. Kanske dags att släppa fram några lirare ur "the Reserves" och också ta sig en funderare på hur länge Scholes och Giggs skall fortsätta i klubben. Detsamma gäller supercoachen; sir Alex Ferguson. Hur fantastisk han än är finns det ett slut på eran och det kan vara dags att leta upp en ersättare.

Medier skriver: AB DN SvD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar