Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

fredag 1 maj 2009

Nära ett bra resultat

Gamla banan på Bokskogens GK besegrade mig igen, även om det länge var en tuff match. Efter 11 hål låg endast ett slag över par, men efter några ödesdigra missar i högra tjockruffen på 12:an var dagens möjligheter nästan helt borta. Hål 13, 14, 15 , 16 och 18 blev par och nummer 17 tyvärr en treputt för bogye. Därmed slutade jag på 78 slag och får erkänna mig besegrad.

Däremot om jag räknar mitt poängresultat gick jag ett bättre än handicap = 37 poäng.

I vilket fall som helst hade vi en fantastisk dag i solskenet.

Kanske är det vad Fredrik Jacobsson måste återkomma till, nämligen njutningen av golfspelet.
Hoppas att du kommer tillbaka till toppen igen.

Medier skriver: AB DN SvD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar