Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

söndag 15 februari 2009

Rättvist?

Det kändes rättvist att Ole Einar Björndalen till sist blev världsmästare i dagens jaktstart i Sydkorea. Däremot kan man fundera på varför juryn inte följer regelboken som säger att om man kör fel väg skall straffet vara en minuts tillägg. Dessutom var ju den felaktiga vägen något kortare enligt uppgifter från tysk TV.

Medier skriver: AB DN SvD

2 kommentarer:

  1. Hei, hei. Ser at ingen har kommentert dette innlegget ditt. Så jeg legger inn en sen kommentar.

    I følge regelverket straffes IKKE feilkjøring med 1 minutts tillegg, slik du sier. Feilkjøring straffes ENTEN med diskvalifisering, ELLER med INGEN straff. Ingen straff skal ilegges om løperen (åkaren) ikke får noen tidsvinst.

    I følge målinger tok det LENGER tid å gå over broen enn rundt.

    Med andre ord: Bjørndalen brøt en regel. Straffen for dette er, i følge reglene, INGEN straff.

    Så hvis man skal følge regelboka til punkt og prikke, så ble det riktig beslutning til slutt.

    SvaraRadera
  2. Tack för upplysningen! Björndalen är bäst!

    SvaraRadera