Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

söndag 22 februari 2009

Nya Malmö Redhawks är helt orädda

MIF Redhawks har gjort sig kända som laget som är sämst när det gäller. Samma känsla har jag haft när det gäller Boston Red Sox (amerikansk baseball), som aldrig kunde vinna när det gällde.

Nu är Boston ett vinnarlag och det kommer Redhawks också att bli. Vi har redan sett en stor förvandling från ett passivt och ängsligt lag till att frenetiskt kämpande och modigt lag, som går för seger i alla matcher.

Nya Malmö Redhawks har inlett en ny era, som ett framtidslag med vinnaregenskaper.

Medier skriver: AB DN SvD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar