Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

måndag 9 februari 2009

En tuff helg i Götalandsserien

Borås-Malbas 84-68 (22-18, 14-18, 25-17, 22-15)

Borås vann matchen rättvist efter att ett mycket effektivt anfallsspel matchen igenom. Vi kom inte upp i normal klass, undantaget andra perioden. Vi var för ofta steget efter i försvarsspelet och gav Borås för många bra skottlägen. Trots det hade vi chansen sent i matchen, men den här gången räckte det inte.

Viktig statistik;

  • Våra straffkast 9/18
  • Deras straffkast 31/38
  • Deras tre bästa spelare tilläts göra 61p

Bästa poängplockare:

Amanda Nohrborg 13p, Tove Lindnér 12p och Emma Unger 11p


St Helena-Malbas 64-74 (10-10, 16-22, 17-21, 21-21)

Vi var nog lite för självsäkra inför den här matchen efter att ha vunnit med 57p hemma för en vecka sen. Försvarsspelet var för andra matchen i rad inte tillräckligt bra. Vi släppte till för mycket skott nära korgen , vilket St Helena utnyttjade bra. När vi i andra halvlek spelade bättre lagförsvar under egna korgen började St Helena skjuta mycket bra utifrån. Framåt borde vi ha gjort mycket mer poäng, men vi slarvade bort många tillfällen.

Bästa poängplockare:

Emma Unger 18p, Emily Golrang 13p, Amanda Nohrborg 12p och Gea Atladottir 11p

Medier skriver: AB DN SvD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar