Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

söndag 1 februari 2009

Hyllning ett till Rafael Nadal och Roger Federer

Hatten av för Rafael Nadal för en fantastisk insats i finalen i Australiska mästerskapen i tennis. Vilken fighter, vilket fotarbete, vilken makalös vilja, vilka fantastiska baslinjeslag......

Första gången jag fick höra talas om Rafael Nadal, var under Ungdoms-OS i Spanien 2001. Jag var på plats i egenskap av coach för Sveriges baskettjejer. Redan då förstod jag att han var en supertalang, men det är inte alltid supertalangerna klarar av att ta steget till världstoppen på seniornivå. Det har Nadal klarat av på ett imponerande sätt.

Tack återigen, Rafael, för en tennisshow utan dess like.

Tack också, Roger Federer, för en i stort sett lika imponerande uppvisning.

Medier skriver: AB DN SvD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar