Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

söndag 22 februari 2009

En bra match

Malbas – Bankeryd 88-47 (19-19, 20-9, 28-14, 21-5)

Kanske var det bra att vi blev ordentligt utmanade av Bankeryd inledningsvis, för vi kom tillbaka med en härlig vilja och spelintensitet. 6-16 efter 4 minuter vändes till 25-19 tre minuter in i period 2.

39-28 efter 2 perioder blev tio minuter senare 67-42 och efter 21-5 i slutperioden vann vi mycket rättvist med 88-47. Första 4 minuterna slutade 6-16 och resterande 36 minuter 82-31.

Statistik;

Våra straffkast 19/31

Deras straffkast 9/21

Poäng:

Amanda Nohrborg 20p, Linnea Cox 10p, Amie Jow 10p, Emma Unger 9p, Emily Golrang 9p, Thali Rodrigues 8p,Hannah Magnusson 6p, Paulina Hersler 6p,Tove Lindnér 5p,Tijana Sutalo 4p och Gea Atladottir 2p



Medier skriver: AB DN SvD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar