Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

söndag 2 maj 2010

Ochoa slutar på topp

På Tres Marias Golf Club i Morelia, Mexico spelas just nu en alldeles speciell golftävling på damernas LPGA-tour. Det är nämligen världsettan, Lorena Ochoas, sista tävling i karriären. Lorena tycker att hon nått sina mål och väljer nu att fokusera på familjelivet.

Det är mycket ovanligt att sluta spela före 30 års ålder bland golfarna, främst för att spelet bygger mycket på mental styrka vilket oftast utvecklas med erfarenheten. Dessutom är inte spelet speciellt fysiskt krävande.

Men trots sina 28 år har Lorena varit i världstoppen i många år och känslan att dra sig tillbaka när hon är på topp är säkert mycket positiv.

Vem kommer då att ta över positionen som världsetta?

Närmast för tillfället är definitivt japanskan Ay Miyazato, just nu tvåa, men då måste hon vinna på Tres Maria i helgen.

Annars har konkurrensen inom damgolfen blivit enormt stark med många, mycket duktiga tjejer som är redo att ta över efter Ochoa.


Medier skriver: AB Exp DN SvD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar