Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

fredag 14 maj 2010

Boston slog ut Lebron James

Cleveland Cavaliers var NBA´s bästa lag fram till slutspelet och lagets stjärna, Lebron James, utsågs till årets mest värdefulle spelare.

Dessutom hade ju Shaquille O`Neal värvats till den här säsongen för att Cleveland äntligen skulle ta hem mästerskapet.

Men Lebron James är alldeles för ensam när det gäller. Shaquille är inte lika bra längre och lagets coach Mike Brown har inte visat tillräcklig taktisk förmåga. I nattens möte borta mot Boston Celtics gjorde Lebron en mycket stark insats, 27p och 19 returer, men det räckte inte.
Boston vann med 94-85 och avancerade därmed till semifinal mot starka Orlando Magic. I den andra semifinalen möts Los Angeles Lakers och Phoenix Suns.

Tyvärr för Cleveland är Lebron James free agent efter den här säsongen och är fri att gå till vilket lag som helst i ligan. Det skall bli spännande att se vilket lag som värvar NBA´s bäste spelare

Medier skriver: AB Exp DN SvD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar