Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

söndag 23 maj 2010

Milito avgjorde igen!!!

Som vanligt blev Champions League-finalen en manifestation som bevisar fotbollens ohotade position som världens största sport.

Intresset kring denna europas "superbowl" är enormt och stämningen på arenan var elektrifierande.

Inter var det bättre laget och vann rättvist.

Argentinaren Diego Milito, som avgjorde för Inter i helgen då de blev ligamästare för femte året i rad, avgjorde också Champions League-finalen med sina två härliga fullträffar.

Nu kan Inters lagkapten, Zanetti, dra sig tillbaka med gott samvete, för ingen kan ta ifrån honom denna fantastiska avslutningen på en imponerande karriär.

För Zlatan Ibrahimovic måste det kännas lite bittert då han ju lämnade Inter för att kunna vinna Champions League med Barcelona. Samuel Eto vann ju förra säsongen med Barcelona och bytte plats med Zlatan och vann titeln igår kväll med Inter.

Livet är inte rättvist!

Medier skriver: AB1 AB2 AB3 AB4 Exp1 Exp2 Exp3 DN SvD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar