Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

söndag 23 maj 2010

Dag för nya slugger fester på det röda gruset

Vår svenske tennisstjärna, Robin Söderling, är på plats i Paris för att försvara sin överraskande finalplats från förra året då Roger Federer blev för svår.

Men oj vilket getingbo av fantastiska tennisspelare som samlats i Paris för att under de närmaste två veckorna utkämpa mängder av sluggerfester på det röda gruset på Roland Garros.

Rafael Nadal får nog bära ett litet favoritskap efter den makalösa insatsen i finalen i Madrid för en vecka sedan, då världsettan Federer besegrades med 6-4,7-6.

Men Federers form är på starkt uppåtgående och när det gäller Grand Slam är alltid schweizaren att räkna med.

Vilken njutning de närmaste två veckorna blir för alla tennisälskare.

Medier skriver: AB Exp DN SvD

1 kommentar:

  1. Men Arnesen tyckte i artikeln att schack och tennis liknade varandra. Nu har det hänt revolution i schacktänkandet därför att Schack markandsförs i skolorna som ett geometriskt språk !
    Hur mycket geometri=jordmätning finns det på tennisbanan ? Rutor och trianglar finns det på banan och lagar t.ex. du kan inte ta tillbaka ditt slag, men finns det något annat också ?
    Sveriges Schackförbund väljer tystnaden och svarar inte ens frågor vad gäller utveckling !
    Hur tyst måste tennisfilosofer vara ?

    SvaraRadera