Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

lördag 15 maj 2010

Flyers har oändligt många liv

Philadelphia Flyers var ett tag i underläge med 3-0 i matcher och stod inför en nervig sudden death på hemmaplan. Efter en fantastisk kämpainsats lyckades de reducera till 1-3 i matcher. Två matcher senare var matchserien kvitterad.

I den avgörande matchen i natt såg hemmalaget Boston Bruins ut som ett mästarlag och efter en enorm offensiv första femton minuterna ledde de med 3-0 och Flyers hade ännu en gång hamnat i ett djupt hål.

Men Flyers verkar ha oändligt många liv och reste sig sakta men säkert och med sju minuter kvar av sista perioden avgjordes matchen med ett förlösande 4-3-mål.

Lärdomarna är två;

Man skall även i stor ledning fortsätta spela tills slutsignalen ljuder.

Man skall alltid se möjligheter att vända på underlägen.

Medier skriver: AB Exp DN SvD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar