Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

måndag 22 mars 2010

Woods sanslöst viktig för mediabevakningen

Tiger Woods är äntligen tillbaka! Och skådeplatsen kan väl inte vara bättre än på den klassiska US Masters-banan i Augusta, Georgia.

Woods har vunnit US Masters fyra gånger tidigare och kommer att tillhöra favoriterna även i årets upplaga, trots nästan ett halvårs frånvaro från toppgolfen.

Men det blir ingen lätt tävling för världsettan. Först och främst kommer han att få kämpa om publikens gunst, för rimligen har hans popularitet minskat efter otrohetsskandalerna.

Dessutom är utmanarna fler än någonsin och det är alltid några av dom essen som spelar sitt livs golf.

Oavsett åsikter om Tigers negativa beteende vid sidan om golfen är han närmast sanslöst viktig för golfsportens mediabevakning och det är nog många som andas ut när en av världens bästa idrottsmän återvänder inom kort till proffstouren.

Medier skriver: AB Exp DN SvD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar