Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

fredag 19 mars 2010

Fantastiskt avslut i en fantastisk match

Ofta handlar elitidrott om små marginaler. I slutspelsmatchen i amerikanska collegebasketen i natt mellan Murray State och Vanderbilt, med bl a Jeffrey Taylor från Sverige, var skillnaden mellan succé och fiasko ett mycket pressat skott i sista sekunden som Danero Thomas, Murray State, sänkte och blev hela skolans hjälte.

Jeffrey Taylor och hans lagkamrater är utslagna från en av idrottens häftigaste turneringar mellan de 65 bästa collegelagen i USA. Det är bara att börja träna inför nästa års turnering och en fördel är väl att de kan börja dom förberedelserna före alla konkurrenter som fortfarande är kvar i årets turnering.



Medier skriver: CBS AB Exp DN SvD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar