Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

torsdag 25 mars 2010

Vi avslutade med säsongens bästa matcher

Förutsättningarna för den avslutande helgen i Värmland med matcher mot Karlstad och Arvika var enkla. Två förluster skulle betyda en sjundeplats, en seger femteplats och två segrar fjärdeplats om Mark förlorade mot Norrköping.

Under de första ca 35 milen mellan Malmö och Vänersborg trodde vi att vi skulle köra våra två minibussar till Karlstad för match i Gjutaren kl 15.00, men plötsligt ringde Karlstads sportchef, Jan Asp, och berättade att pga vattenläckage måste matchen spelas i Arvika istället.

Personligen tyckte jag det bara var positivt då jag är uppvuxen i den vackra västvärmländska pärlan vid Kyrkviken.

Matchen mot Karlstad blev en av säsongens absolut bästa matcher som vi dominerade från första till sista minuten. Skönt att ta revansch för det som min assisterande coach, Ulrika Unger, tycker är den enda plumpen i protokollet under denna fantastiska säsong.

Viktig statistik:
  • Vi vann returtagningen
  • Paulina Hersler 25p
  • Tove Lindnér 10p
  • Amie Jow 10p
  • Dominerande guardspel av Thali Rodrigues

Söndagens match mot Arvika blev betydelselös eftersom Mark besegrade Norrköping.

Trots det blev matchen en mycket bra säsongsavslutning mellan seriens tempostarkaste lag där en kort period i tredje perioden med lite för många tekniska misstag blev matchavgörande.

Förutom dessa ödesdigra minuter gjorde vi en mycket bra match där vi var mycket nära att hänga med Arvika in i kaklet.

Första halvlekarna i båda matcherna är säsongens bästa insatser.

Viktig statistik:

  • Arvika vinner returtagningen med 49-42
  • Vi höll nere antalet turnovers till 20
  • Emma Schröder i Arvika tog 15 returer
  • Gea Atladottir tog 9 returer
  • Paulina Hersler tog 8 returer och gjorde 18p
  • Tove Lindnér gjorde 14p
  • Thali Rodrigues tog 7 returer

Tjejerna har gjort en jätteinsats och förtjänar väldigt mycket beröm för sin femteplats i Basketettan södra. Dessutom slutade vi på tredje plats försvarsmässigt.

Till sist ett stort tack till alla som stöttat oss under säsongen!

Lennart Grundel







Medier skriver: AB Exp DN SvD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar