Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

fredag 5 mars 2010

Leksand och Malmö till Elitserien!

Leksand, Växjö, AIK och Rögle är klara för den alltid sanslöst spännande kvalserien till nästa års Elitserie i Ishockey.

Troligen ansluter också Södertälje och Malmö!

Vilka lag kommer då att avancera till nästa års Elitserie?

Jag tror den alltför kaxige Leksandstränare Leif Strömberg får rätt i sitt tips att Leksand blir ett av de två lyckliga lagen.

Det andra laget blir Malmö som kommer att överraska de övriga lagen och som kommer att klara det mest beroende på att pressen på dom är nästan helt borta och att publikstödet i Malmö Arena är Sveriges bästa.

Medier skriver: AB1 AB2 Exp DN SvD

2 kommentarer:

  1. Bara tre saker tyder på att vi ska gå upp.
    1. Bättre målvakt i år. 2. Yngre spelare har fått chansen. 3. Dom är förhoppningsvis inte lika nerviga som äldre spelare.
    Annars ser jag precis samma tendenser som förra året. Vi förlorar emot topplagen i Allsvenskan, hur tror ni då på fullaste allvar att vi ska vinna över Rögle, eller Södertälje tex?
    Haha, inte en chans.
    Tyvärr, vi får spela ett år till i Allsvenskan.
    99% säker.

    SvaraRadera
  2. Vi har absolut bättre målvakt i år. Dock måste vi nu under de sista avgörande matcherna se till att heja på backarna så att det inte blir något onödigt mål. Backarna fyller ju en mycket viktig funktion inom laget, eftersom det är dem som är första försvarslinjen när pucken gått över till motståndarna. Utan att backarna gör sitt jobb lär det inte hjälpa så mycket att vi har en bra målvakt. Sedan är det också mycket viktigt att vår forwardsida är effektiva. Laget som gör flest mål vinner ju matcherna. Tycker det ser väldigt positivt ut. Bra kämpaglöd i laget rent allmänt sett. I år har vi en bra chans, gäller bara att utnyttja alla tillfällen att göra mål. Viktigt också att inte åka på några onödiga utvisningar.

    SvaraRadera