Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

onsdag 31 mars 2010

Härligt Zlatan!

Efter Zlatans två härliga mål mot Arsenal tvivlar jag på att den engelska pressen kommer att fortsätta kritisera svensken. I normala fall skulle målen betyda en säker Barca-seger, men genom en vild forcering sista kvarten lyckades Arsenal komma tillbaka efter sena mål av Walcott och Fabregas.

Det man kommer ihåg är dock Barcelonas fantastiska passningsspel och uppvisning i bollkontroll, i alla fall under matchens första 75 minuter.

Barcelona har två växlar;

Växel 1: En rapp offensiv med kvickt och kreativt passningsspel

Växel 2: En bollsäker defensiv där man egentligen inte anfaller utan bara håller bollen inom laget = det effektivaste sättet att spela försvarsspel

Bra gjort av Arsenal, men Barcelona går vidare.


Medier skriver: AB Exp DN SvD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar