Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

söndag 30 januari 2011

Frankrike värdiga mästare!

De svenska handbollsherrarna gjorde ett fantastiskt EM med meriterande segrar mot bla Polen, Serbien och Kroatien. Dessutom visade laget att t o m suveräna Frankrike är inom räckhåll.

Vi har många spännande mästerskap framför oss ur svensk synvinkel, både på dam- och herrsidan.

Sverige i all ära men vi måste väl ändå lyfta på hatten för Frankrike som är regerande europamästare, regerande världsmästare och regerande olympiska mästare.

Danmark kämpade mycket tappert, kvitterade finalen med två sekunder kvar, för att falla på mållinjen i förlängningen av en fantastisk EM-final, som var en värdig avslutning på ett fantastiskt välspelat och spännande mästerskap.

Medier skriver: AB1 AB2 AB3 AB4 Exp1 Exp2 Exp3 Exp4 Exp5 Exp6 Exp7 Exp8 Exp9 DN1 DN2 DN3 DN4 DN5 DN6 SvD1 SvD2 SvD3 SvD4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar